Адміністрація школи

 

  • Оробець Любов Іванівна (директор) Моб. тел. 050-677-15-81 Роб. тел. 560-948
  • Приутеску Олеся  Бориславівна (заступник директора з НВР) Моб. тел. 0502934495 Роб. тел. 56-33-69
  • Задорожна Наталія Іванівна (заступник директора з ВР)Моб. тел. 0994226357
  • Бужняк Людмила Дмитрівна (заступник директора з НВР у початковій школі) Моб. тел. 095 735 67 94
  • Електронна адреса школи cvznz-37@meta.ua
  • Вакарюк Василь Васильович (дільничний інспектор, що обслуговує мікрорайон школи) Моб.тел. 0997280108
  • Бурлака Олег Петрович (оперуповноважений кримінальної міліції у справах дітей) Моб.тел. 0508290064

Адреса для листування: м.Чернівці, вул.І.Підкови, 9 58025


Соціально-психологічна служба
Соціальний педагог

 

Ящук Оксана Василівна
Соціальний педагог
Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 37
Стаж: 4 роки
Освіта: ЧНУ ім. Юрія Федьковича. Факультет педагогіки, психології та соціальної роботи.
Моє професійне кредо:
«У кожній дитині треба бачити людину. Спочатку – особистість, а потім учня"
Напрямки роботи соціального педагога в школі:
1. Адаптація дітей до умов перебування в навчальному закладі,
2. Організація роботи з "важкими дітьми",
3. Професійне самовизначення старшокласників,
4. Допомога соціального педагога щодо організації роботи з обдарованими дітьми, дітьми пільгових категорій,
5. Соціально - педагогічний патронаж дітей із сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах (СЖО),
6. Робота щодо профілактики булінгу ( цькуванню) в шкільному середовищі,
7. Методична робота.
Функції психологічної служби:
1.Діагностично - прогностична,
2. Організаційно - методична,
3. Корекційно - розвиткова,
4. Консультативна,
5. Просвітницько - профілактична,
6. Соціально - захисна.
Ролі  соціального педагога в школі:

Інформація для учнів


У яких випадках звертатися до соціального педагога?

- Якщо у Твоїй родині є проблеми, які постійно Тебе турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим.

- Якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації.

- Якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків.

- І просто, коли Тобі здається, що всі  інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не розуміє....

 

Інформація для батьків:


Соціальний педагог -  це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у

забезпеченні соціально - правового захисту учнів школи та попередженні впливу

негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі

він є громадським інспектором з охорони дитинства.

 

 

17- 18 серпня 2021 року

відбувся тренінг "Насильство - не норма: що може зробити шкільне середовище, щоб допомогти дітям та молоді"

Організатором цього цікавого тренінгу була Марта Левченко ( керівниця фонду "Я - Майбутнє України"). Спікер з багаторічним досвідом Долиняк  Уляна. Весь ватеріал був поданий в цікавій та динамічній формі, дуже професійно та доступно.Уляна поділилася практичними навичками своєї роботи. Дуже запамяталися командні завдання, в яких групи повинні були прописати свої дії, у разі якщо у закладі є діти, які постраждали від  насильства, або стали свідком насильницьких дій.

 

 

Вересень 2021 сіпільно з  практичним психологом закладу проведенно заняття з елементами тренінгу "Протидія булінгу". Основною метою якого було ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу, розвивати вміння пошуків шляхів виходу із складної ситуації, формувати навики відповідальної та безпечної поведінки, виховувати почуття емпатії та почуття переживання до дитини, яка зазнає насильства.

 

Жовтень 2021 Кожен педагогічний працівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний підвищувати свій професійний рівень та педагогічну майстерність, підвищувати кваліфікацію – тобто опановувати нові та вдосконалювати раніше набуті компетентності в межах своєї професійної діяльності З 11- 21 жовтня відбулися курси підвищення підвищення кваліфікації соціальних педагогів в Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. І модуль "Алгоритм професійної діяльності працівника психологічної служби в освітньому просторі".

10 листопада в Чернівецькій загальноосвітнвй школі І-ІІІ ступенів №37 відбулося методичне об'єднання асистентів вчителів в інклюзивних класах. На засіданні асистенти ділилися своїм досвідом, тема моєї доповіді була досить цікавою: "Соціально - психологічні аспекти створення позитивного клімату в дитячому колективі". Головою мотодичного об'єднання був проведений цікавий тренінг для всіх учасників.


 

ГРАФІК РОБОТИ

соціального педагога

Ящук Оксани Василівни

На 2021-2022 навчвльний рік

Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37

Дні тижня

Інтервали робочого часу

Понеділок

9.00 – 13.00;

Психологічна діагностика учнівського,педагогічного колективів, батьків згідно річним планом.

Вівторок

9.00 - 11.00 – Консультування батьків, учнів, педагогічного колективу

11.00 - 13.00 – Оформлення документації

Середа

Участь у фахових семінарах, методоб'єднанях, конференціях.

Четвер

9.00 – 10.00 – Оформлення документації

10.00-12.00 - Консультування батьків, учнів, педагогічного колективу

12.00- 13.00 - Індивідуальна та групова діагностика.

П’ятниця

9.00 – 13.00

Корекційні бесіди з учнями які схильні до правопорушень. Оформлення документації.

 
Практичний психолог

Батринчук Марія Петрівна

Практичний психолог Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37

Освіта:

У 1997 році закінчила Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Спеціальність:

практичний психолог, викладач педагогіки і психології дошкільної.

Стаж роботи:

34 роки

Кваліфікаційна категорія:

спеціаліст вищої категорії

Життєве кредо:

Візьми промінь світла

І спрямуй його туди,

Де панує темрява…

Візьми усмішку

І подаруй її тому,

Хто так її потребує.

Візьми доброту

І яви її тому, хто сам

Не вміє віддавати.

Візьми віру

І віддай кожному,

Хто не має її.

Візьми любов

І неси її всьому світові.

Професійне кредо:

«Якби дорослі частіше згадували, якими вони були в дитинстві, а діти більше задумувались, якими вони стануть дорослими, старість не поспішала б до людей, а мудрість не запізнювалася б.»

Підвищення кваліфікації:

Проблема, над якою працює психологічна служба:

Підтримка і зміцнення психічного здоров’я учнів, сприяння процесу адаптації в закладі освіти, формування в учнів установки на здоровий спосіб життя та повноцінний всебічний розвиток особистості.

Мета:

  • Підвищення ефективності навчально – виховного процесу через формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків та збереження цінності психічного здоров’я учасників навчально – виховного процесу.
  • Створення оптимальних соціально – психологічних умов для розвитку інноваційної особистості.
  • Сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі.

 

Завдання психологічної служби:

  • вивчати професійні наміри учнів з метою самовизначення та самореалізації;
  • допомагати учням адаптуватися до негативних впливів середовища;
  • виявляти дітей «групи ризику.»;
  • забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
  • здійснювати профілактику і корекцію в інтелектуальному та особистісному розвитку дитини;
  • здійснювати психологічний супровід інклюзивної освіти;
  • сприяти формуванню в учнів здорового способу життя;
  • здійснювати профілактику девіантної поведінки серед учнів школи;
  • проводити роботу з обдарованими дітьми;
  • сприяти розвитку творчого потенціалу учнів.

Основні види діяльності психологічної служби:

Діагностика – психологічне обстеження дітей і підлітків, їх груп та колективів, вивчення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;

Корекція –здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;

Профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних тосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;

Реабілітаціянадання психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, молоді, які перебувають у кризовій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності.

 

У своїй діяльності практичний психолог керується Конституцією України; Декларацією прав людини; Конвенцією про права дитини; Законами України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту»; Етичним кодексом психолога; Положеннями, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України: про психологічну службу системи освіти України (наказ МОНУ 22.05.2018 №509 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337)); про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти (наказ МОНУ від 19.10.2001 №691); про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах (наказ МОНУ від 20.01.2001 №330); наказом МОНУ від 28.12.2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»; листами МОНУ: від 04.07.2012 №1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах»; від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»; листом МОН від 16.07.2021 № 1/9-363 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.» та іншими нормативними та методичними матеріалами Міністерства освіти та науки України обласних та місцевих ланок освіти.

РОБОТА З УЧНЯМИ

2021-2022 н.р.:

11.10. 2021 з учнями 7 А класу проведено тренінг «Протидія проявів булінгу в учнівському середовищі», в результаті якого учні навчилися впізнавати прояви булінгу, диференціювати його від конфліктних ситуацій. Завдяки наочності, алегорії та прийомам аналогії учні активували механізми критичного мислення, обговорюючи передумови, механізми та наслідки булінгу. Вчилися доброзичливості, толерантності, емпатії.

Беручи до уваги виклики сьогодення та майбутній непростий вибір професії, з учнями 9Б класу було проведено бесіду: «Вивчення здібностей та нахилів учнів з метою професійного самовизначення». Обговорювались вподобання учнів, важливість правильного вибору професії, беручи до уваги результати електронного тестування «Вибір професії».

ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ І БАТЬКАМ

Загальні рекомендації педагогам і батькам з надання допомоги дітям у запобіганні суїцидальної поведінки:

У випадку, коли ваші діти виявляють суїцидальні тенденції або відчай, слід поводитися так.

1. Залишайтеся самими собою, щоб дитина сприймала вас як щиру, чесну людину, якій можна довіряти.

2. Дитина має почуватися з вами на рівних, як із другом, це дозволить встановити довірчі, чесні стосунки. Тоді вона зможе розповісти вам про наболіле.

3. Важливо не те, що ви говорите, а як ви це говорите,чи є у вашому голосі щире переживання, турбота про дитину.

4. Майте справу з людиною, а не з «проблемою», говоріть з дитиною на рівних, не варто діяти як вчитель або експерт, розв'язувати кризу прямолінійно, це може відштовхнути дитину.

5. Зосередьте свою увагу на почуттях дитини, на тому, що вона замовчує, дозвольте їй вилити вам душу.

6. Не думайте, що вам слід говорити щоразу, коли виникає пауза в розмові, використовуйте час мовчання для того, щоб краще подумати і вам, і дитині.

7. Виявляйте щире співчуття й інтерес до дитини, не пере­творюйте розмови з нею на допит, ставте прості, щирі запитання («Що трапилося?», «Що відбулося?»), які будуть для дитини менш загрозливими, аніж складні розпитування.

8. Спрямовуйте розмову в бік душевного болю, а не від нього, адже ваш син або донька саме вам, а не чужим людям, може повідомити про інтимні, особисті, хворобливі речі.

9. Намагайтеся побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, приймайте її сторону, а не сторону інших людей, які можуть завдати їй болю, або щодо яких вона може так вчинити сама.

10.Дайте синові чи доньці знайти свої власні відповіді, навіть тоді, коли вважаєте, що знаєте вихід із кризової ситуації.

11.Ваша роль полягає в тому, щоб надати дружню підтримку, вислухати, бути зі своєю дитиною, коли та страждає, навіть якщо вирішення проблеми начебто не існує. Дитина у стані горя, в ситуації безвиході може примусити вас почуватися безпорадним і дурним, але вам, на щастя, найчастіше і не слід приймати будь-яких певних рішень, негайно змінювати життя або навіть рятувати її - ваш син або донька врятуються самі, варто тільки довіряти їм.

12. І останнє - якщо ви не знаєте, що говорити, не кажіть нічого, просто будьте поруч!

Як помітити суїцид, який наближається

ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я

Стрес (від англ. stress – напруга) – неспецифічна відповідь організму на будь-яку пред’явлену йому вимогу (Г. Сельє). Наслідком такого стресу може бути невроз, тобто функціональне захворювання нервової системи. Тоді страждає, в першу чергу, нервова система, її ресурси виснажуються, примушуючи працювати організм на межі.

Стрес може позначатися на навчанні (придбанні, застосуванні і переробці знань), що перешкоджає успішності. В основному в учнів стрес розвивається через великий потік інформації, через відсутність системної роботи в семестрі.

До стресу призводять:

  • сварки,
  • невдачі,
  • розчарування та інші події життя, які психіатри позначають як психічні травми.

Період навчання  значно впливає на формування особистості, тому проблема психічного здоров’я здобувачів освіти дуже актуальна. Проблема стресу складна і багатогранна. Стрес у навчальному процесі необхідно регулювати.

Стресу можна уникнути. Більшість здійснюють одну й ту ж помилку– починають робочий день з другорядних справ, розмінюючись на дрібниці. Експерти ж радять насамперед приділяти увагу тим завданням, які мають першорядне значення для кінцевого результату.

Основне правило: «Потрібно правильно розставити пріоритети». Щодня ви вирішуєте, що потрібно зробити передусім, щоб досягти своєї мети.

Якщо ми не можемо розв’язати проблему або робимо це не так, як хотілося б, виникає розпач. Намагаючись перебороти його, ми нерідко робимо помилки. Дуже розповсюджена помилка полягає в тому, що ми докладаємо занадто багато зусиль для вирішення незначної проблеми й у результаті викликаємо мимовільне збільшення емоційної напруги. Друга часта помилка – зосередження на відсутність успіху, острах помилки. Та плідним є запам’ятовування своїх досягнень, а не невдач .

Основними причинами появи стресу у  є великі навчальні навантаження, які з’являються з-за великої кількості завдань з різних навчальних дисциплін. Все це призводить до поспіху і постійної нестачі часу. Найчастіше учні відновлюють сили міцним сном і спілкуванням з друзями та близькими людьми. Стрес – це невід’ємна частина повсякденного життя кожного учня. Реакція на стрес, як і початок трудового дня, режим харчування, рухова активність, якість відпочинку і сну, взаємини з оточуючими, є складовими частинами способу життя.

НА ДОПОМОГУ ПЕДАГОГАМ:

ПРОТИДІЯ СТРЕСУ

Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть своє ставлення до них.

Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров’ї, освіті, діяльності, сім’ї, позитивному мисленні.

Навчіться розслаблятися тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби зі стресом.

Зробіть паузу: у спілкуванні порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі «перерви» потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.

Слід примусити стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головне уміння: перетворити негативні події у позитивні.

Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Позитивне мислення – це головний людський інструмент забезпечення здоров’я і благополуччя.

 




 

 
Проведенна робота психологічної служби

16 листопада світ відзначається Міжнародний день толерантності. Цей день був проголошений Декларацією принципів толерантності, затвердженою в 1995 році на 28 -й генеральній конференції ЮНЕСКО. Толерантна людина - це особистість, якій притаманні моральні,духовні цінності та якості. Соціально - психологічна служба долучилася та провила цікаві заняття із 5-6 класами.

\

 

 

 

 

 

 
Тест

тестова стаття

 


Користувачі : 1052
Зміст : 996
Переглянути хіти змісту : 395903
На даний момент 20 гостей на сайті