Інклюзія

Впродовж тижня, з 7 грудня по 11 грудня 2020 року в школі проходив тиждень інклюзивної освіти.

В рамках цього тижня класні керівники 1-11 класів провели уроки толерантності,

години класного керівника, конкурси малюнків. Учні, вчителі та батьки вкотре долучилися

до вирішення проблеми дітей з особливими потребами,

адже на доброму серці тримається світ.

 

 

 

 

 

 

2020/2021 навчальний рік

 

 

 

У нашій школі з 25.02 по 01.03.2019 проводився тиждень інклюзивної освіти.
У  рамках тижня  вчителі, учні та батьки ознайомилися з принципами та завданнями інклюзивного навчання, методами виховання у школярів почуття добра, милосердя, чуйності  до дітей з особливими потребами. Учні школи були задіяні у різноманітних заходах, метою яких  було розширити  свої знання про поняття «людина з особливими потребами». У  класах були  проведені години спілкування, уроки-бесіди, уроки-тренінги. Оформлені інформаційні куточки «Усі ми – різні,усі ми – рівні» для батьків, вчителів, учнів.

Класні керівники 5-А, 5-Б  класів запросили на години спілкування для виявлення знань у дітей про основні аспекти, риси толерантності. Проведені години сприяли формуванню толерантного ставлення однокласників між собою, розвивали терпимість до відмінностей між людьми; виховували почуття поваги один до одного ,звичаїв, традицій, культури  різних народів,  комунікативну  культуру спілкування та взаєморозуміння.

Асистент вчителя у 5-А класі організувала виставку малюнків Мар’янчук Юлії на тему «Мій світ».

Відповідно до плану роботи школи на 2017/2018 н.р.,  з метою визначення найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі був проведений Тиждень інклюзивного навчання з 30 листопада  по 07 грудня 2017 року. Він був присвячений просвітницькій роботі серед батьків, учнів, вчителів про впровадження інклюзивного навчання, ознайомленню із роботою психолого–педагогічного супроводу дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні.  Також тиждень включав заходи щодо відзначення Міжнародного дня інваліда.

Вчителі початкової школи обговорили переваги інклюзивного навчання за круглим столом «Інклюзія: «за і проти»». під час проведення якого заступник директора з НВР Мирошниченко Я.В. ознайомила, більш детально, колег з методичними рекомендаціями щодо навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами. Класний керівник 1-Б класу поділилися своїми спостереженнями та досвідом роботи з дитиною з особливими потребами.

Учні школи були задіяні у різноманітних заходах метою яких – було розширити  свої знання про поняття «людина з особливими потребами».

Для молодших школярів вчителі організували виставку малюнків «Всі діти мають право на життя».

 

 

 

 

 

В 5-11 класах відбулися години спілкування «Будемо милосердними». Також школярі мали змогу переглянути  фільм Тофіка Шахвердиєва “Про любов” (Про життя дітей з обмеженими можливостями).

 

 

 

 

 

У 1-Б класі, де навчається дитина з особливими освітніми потребами, класним керівником Гасюк Л.І. та асистентом вчителя Бужняк Л.Д. за участю батьків та дітей проведено виховний захід «Всі ми рівні – всі ми різні», метою якого  було формування в учнів навичок емпатії, співчуття, переконання в тому, що кожна людина, якою б вона не була є унікальною й неповторною. Вчитель Гасюк Л.І. звертала увагу школярів на те, що людство складається не просто з людей, а з людей, які відрізняються один від одного за статтю, віком, зростом, зовнішністю, національністю, станом здоров’я, мають різні характери, інтереси і т.д. Але всі ми  – люди, які мають рівні права!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолог школи Батринчук М.П. провела з учнями 9-11 класів тренінг «Байдужість – найстрашніший ворог людини». Старшокласники ділились думками про те,  що треба ставитись з розумінням до дитини з особливими потребами, прагнутимуть допомогти їй, підтримати її сім’ю, допомагати долати усі перешкоди, а не стояти осторонь.

 

 

 

 

 

 

 

 

Серед учнів 5-8  класів впродовж тижня проводилося анкетування «Як я сприймаю людей з обмеженими можливостями». Всього в анкетуванні взяли участь 209 учнів. Під час аналізу результатів анкетування було виявлено, що із загальної кількості опитаних 90,9% знають хто такі люди з особливими потребами. На запитання: «Як ти поставишся до того, що у твоєму класі з’явиться дитина з особливими потребами?» 85,4% опитаних  учнів відповіли – «Добре, адже це така ж сама людина, як і я». Проте, 42,4 %  дітей вважають, що для дітей – інвалідів у школі потрібний центр для окремого спілкування з фахівцями.

Робота педагогічного колективу з учнями та батьками у великій мірі спрямована на формування толерантного ставлення до дітей, які мають певні індивідуальні особливості, з метою профілактики негативних явищ в шкільному колективі.