Архів методичної роботи

Година відкритих думок

«Палити чи не палити?»

Мета:-доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоровя, зясувати причини і наслідки вживання тютюнових виробів;

-допомогти зрозуміти переваги здорового способу життя,формувати негативне ставлення до паління;

-виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

Обладнання та матеріали: малюнки»Острови мрії», мультимедійна презентація,картки із завданнями до вправи «Важливі обчислення».

Хід заняття:

1.Вступна частина. Мотивація навчальної діяльності через виконання вправи «Острів мрії».

Уявіть,що на цьому занятті можуть здійснитися ваші мрії. Для цього ви потрапите на острів здійснення мрій. Подумайте, на який острів ви хотіли б податись.(Кожен учень називає своє ім’я, попередньо написавши його на стікері, та обґрунтувавши свою думку, поселяється на обраному острові. На дошці вивішено «острови» з назвами: Достаток, Любов, Здоровя, Дружба).

Учитель робить висновок про те,що без здоровя ніщо не приносить задоволення. Кожен з нас хоче бути здоровим, але часто майже нічого для цього не робить. А буває навпаки – послаблює його різними шкідливими звичками.Сьогодні ми розглянемо вплив на здоровя паління. Адже паління є найбільш поширеною шкідливою звичкою серед підлітків.

2.Основна частина.

А розпочати хочу з того, що розкажу вам вірменську притчу.

У далекому минулому ,коли тютюн тільки завезли до Вірменії, біля Арарату жив добрий і мудрий старець. Він відразу не злюбив це зілля і намагався переконати людей не вживати його. Одного разу він побачив, як купці розклали свій отруйний товар. Вони кричали:

–         Божественне листя! Божественне листя! У ньому засіб від усіх хвороб!

Навколо них зібралося багато народу Підійшов і старець:

–         Це «божественне листя» приносить людям користь: у будинок курця не зайде злодій, його не вкусить собака, він ніколи не постаріє.

Купці з подивом подивилися на старого.

Ти правий,мудрий діду,- сказали вони.- Але звідкіля ти знаєш про такі чудові властивості «божественного листя»? Старий усміхнувся і пояснив:

–         Злодій не зайде у будинок курця тому, що хто віддає багато грошей за тютюн і стає бідним, у нього нічого красти. Крім того, від куріння він буде кашляти всю ніч, а злодій не заходить у будинок людини, яка не спить. Через кілька років куріння людина ослабне, в неї почнуть боліти ноги,вона ходитиме з паличкою. А який же собака вкусить людину із ціпком у руці?

А зараз давайте пригадаємо з історії, як тютюн з’явився в Європі.

Повідомлення учня.

1.Хто з вас хоча б раз чув, що палити шкідливо?

2.Чому багато підлітків мають цю шкідливу звичку?

Учні називають причини паління серед підлітків, учитель записує їх на картках,прикріплених до дошки.

А тепер переглянемо відеофрагмент і разом з його героями спробуємо знайти альтернативу палінню.

Перегляд та обговорення відеофрагмента. Учні називають, як герої фільму стали лідерами, впевненими в собі, «модними» і при цьому ведуть здоровий спосіб життя. Думки учнів учитель також фіксує на картках, прикріплених до дошки. (Створення «моделі» підлітка, який веде здоровий спосіб життя).

Ми не даремно шукали альтернативу палінню, адже тютюновий дим дуже негативно впливає на здоров’я людини, особливо цей вплив відчувають легені. А як саме тютюновий дим впливає на легені прошу продемонструвати членів гуртка «Юний хімік».

Демонстрація досліду.

Тютюнопаління призводить до багатьох хвороб. Як саме паління впливає на здоровя підлітка я прошу розповісти лікаря Лесю Миколаївну Бойко.

Виступ лікаря.

Вправа «Важливі обчислення: скільки коштує шкідлива звичка?»

Об’єднаємось в групи «Місяць», «Рік», «10 років». Обчислимо, скільки коштів витрачають на цю згубну звичку за той період, назву якого має ваша група. Зачитайте ваші математичні підрахунки. Зробіть висновки.

Але людина, яка палить, шкодить не лише собі, а й тим, хто її оточує. Людина, яка перебуває впродовж однієї години в накуреному приміщенні, отримує таку дозу отруйних речовин, неначе вона викурила чотири цигарки. Тому в багатьох країнах світу урядами вживаються спеціальні заходи для боротьби з тютюнопалінням. І зараз ми послухаємо повідомлення про такі заходи в різних країнах світу і в Україні.

Повідомлення учнів.

3. Рефлексія.

Послухайте пісню. І хоча вона певною мірою гумористична, мова в ній про серйозні речі. Тому поміркуйте над запитанням «Чому не слід палити ?»( Мозковий штурм).

Вправа «Дві троянди».

Сподіваюся, що кожен з вас зробить для себе правильні висновки і негативний вплив паління ніколи не стане супутником вашого життя. Я бажаю вам завжди мати  міцне здоров’я, бути сильними духом і з відкритим серцем, готовими завжди прийти на допомогу тому, хто її потребує.