15.11.2024 До МіжнародногоДня протидії булінгу з учнями 8Бкласу було проведено тренінгове заняття “Стоп булінг.Протидія булінгу”.
14.11.2024 з учнями 5 А класу провели тренігове заняття “Формування навичок толерантного спілкування
12.11.2024 р. до Міжнародного дня толерантності учні 5 класу взяли участь у тренінговому занятті “Формування навичок толерантного спілкування”
11.11.2024 р. з учнями 7 класу практичний психолог гімназії разом з практикантами ЧНУ ім Ю.Федьковича в рамках тижня гендерна рівність провели тренінг “Ми різні-ми рівні .Гендерні стереотипи”.
04.11.2024 В рамках тиждня медіаграмотності психолог провела заняття з елементами тренінгув 6-Б, 9-А та 9-Б класі.
30.10.2024 р. психолог гімназії Батринчук М.П. доєдналась до тренінгу ,,Стрес- менеджмент в умовах війни.”
17.10.2024р. з учнями 5 класу практичний психолог гімназії разом з практикантами ЧНУ ім. Ю.Федьковича провели тренінг “Конфлікт і здоров’я.Поняття про конфлікт.
14.10.2024р. учні 8 класів (58 респодентів),та учні9 класів(54 респодента) брали участь у тестуванні “Булінг чи конфлікт”
_Булінг чи конфлікт__1730270800
В гімназії№19 з 05.09.по.09.11.2024р. проходять практику студенти 2 курсу ЧНУ ім .Ю.Федьковича за спеціальністю “Практична психологія”В процесі практики студенти розвивають свої професійні навички та надають додаткову підтримку учням.
Батринчук Марія Петрівна
Практичний психолог Чернівецької гімназії №19
Підтримка і зміцнення психічного здоров’я учнів, сприяння процесу адаптації в закладі освіти, формування в учнів установки на здоровий спосіб життя та повноцінний всебічний розвиток особистості.
Мета:
- Підвищення ефективності навчально – виховного процесу через формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків та збереження цінності психічного здоров’я учасників навчально – виховного процесу.
- Створення оптимальних соціально – психологічних умов для розвитку інноваційної особистості.
- Сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі.
Завдання психологічної служби:
- вивчати професійні наміри учнів з метою самовизначення та самореалізації;
- допомагати учням адаптуватися до негативних впливів середовища;
- виявляти дітей «групи ризику.»;
- забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
- здійснювати профілактику і корекцію в інтелектуальному та особистісному розвитку дитини;
- здійснювати психологічний супровід інклюзивної освіти;
- сприяти формуванню в учнів здорового способу життя;
- здійснювати профілактику девіантної поведінки серед учнів школи;
- проводити роботу з обдарованими дітьми;
- сприяти розвитку творчого потенціалу учнів.
Основні види діяльності психологічної служби:
Діагностика – психологічне обстеження дітей і підлітків, їх груп та колективів, вивчення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
Корекція –здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
Профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних тосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
Реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, молоді, які перебувають у кризовій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності.
У своїй діяльності практичний психолог керується Конституцією України; Декларацією прав людини; Конвенцією про права дитини; Законами України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту»; Етичним кодексом психолога; Положеннями, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України: про психологічну службу системи освіти України (наказ МОНУ 22.05.2018 №509 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337)); про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти (наказ МОНУ від 19.10.2001 №691); про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах (наказ МОНУ від 20.01.2001 №330); наказом МОНУ від 28.12.2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»; листами МОНУ: від 04.07.2012 №1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах»; від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»; листом МОН від 16.07.2021 № 1/9-363 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.» та іншими нормативними та методичними матеріалами Міністерства освіти та науки України обласних та місцевих ланок освіти.
РОБОТА З УЧНЯМИ
11 жовтня з учнями 8 А класу проведено тренінг «Протидія проявів булінгу в учнівському середовищі», в результаті якого учні навчилися впізнавати прояви булінгу, диференціювати його від конфліктних ситуацій. Завдяки наочності, алегорії та прийомам аналогії учні активували механізми критичного мислення, обговорюючи передумови, механізми та наслідки булінгу. Вчилися доброзичливості, толерантності, емпатії.
Беручи до уваги виклики сьогодення та майбутній непростий вибір професії, з учнями 9Б класу було проведено бесіду: «Вивчення здібностей та нахилів учнів з метою професійного самовизначення». Обговорювались вподобання учнів, важливість правильного вибору професії, беручи до уваги результати електронного тестування «Вибір професії».
ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ І БАТЬКАМ
Загальні рекомендації педагогам і батькам з надання допомоги дітям у запобіганні суїцидальної поведінки:
У випадку, коли ваші діти виявляють суїцидальні тенденції або відчай, слід поводитися так.
1. Залишайтеся самими собою, щоб дитина сприймала вас як щиру, чесну людину, якій можна довіряти.
2. Дитина має почуватися з вами на рівних, як із другом, це дозволить встановити довірчі, чесні стосунки. Тоді вона зможе розповісти вам про наболіле.
3. Важливо не те, що ви говорите, а як ви це говорите,чи є у вашому голосі щире переживання, турбота про дитину.
4. Майте справу з людиною, а не з «проблемою», говоріть з дитиною на рівних, не варто діяти як вчитель або експерт, розв’язувати кризу прямолінійно, це може відштовхнути дитину.
5. Зосередьте свою увагу на почуттях дитини, на тому, що вона замовчує, дозвольте їй вилити вам душу.
6. Не думайте, що вам слід говорити щоразу, коли виникає пауза в розмові, використовуйте час мовчання для того, щоб краще подумати і вам, і дитині.
7. Виявляйте щире співчуття й інтерес до дитини, не перетворюйте розмови з нею на допит, ставте прості, щирі запитання («Що трапилося?», «Що відбулося?»), які будуть для дитини менш загрозливими, аніж складні розпитування.
8. Спрямовуйте розмову в бік душевного болю, а не від нього, адже ваш син або донька саме вам, а не чужим людям, може повідомити про інтимні, особисті, хворобливі речі.
9. Намагайтеся побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, приймайте її сторону, а не сторону інших людей, які можуть завдати їй болю, або щодо яких вона може так вчинити сама.
10.Дайте синові чи доньці знайти свої власні відповіді, навіть тоді, коли вважаєте, що знаєте вихід із кризової ситуації.
11.Ваша роль полягає в тому, щоб надати дружню підтримку, вислухати, бути зі своєю дитиною, коли та страждає, навіть якщо вирішення проблеми начебто не існує. Дитина у стані горя, в ситуації безвиході може примусити вас почуватися безпорадним і дурним, але вам, на щастя, найчастіше і не слід приймати будь-яких певних рішень, негайно змінювати життя або навіть рятувати її – ваш син або донька врятуються самі, варто тільки довіряти їм.
12. І останнє – якщо ви не знаєте, що говорити, не кажіть нічого, просто будьте поруч!
Як помітити суїцид, який наближається
ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я
Стрес (від англ. stress – напруга) – неспецифічна відповідь організму на будь-яку пред’явлену йому вимогу (Г. Сельє). Наслідком такого стресу може бути невроз, тобто функціональне захворювання нервової системи. Тоді страждає, в першу чергу, нервова система, її ресурси виснажуються, примушуючи працювати організм на межі.
Стрес може позначатися на навчанні (придбанні, застосуванні і переробці знань), що перешкоджає успішності. В основному в учнів стрес розвивається через великий потік інформації, через відсутність системної роботи в семестрі.
До стресу призводять:
- сварки,
- невдачі,
- розчарування та інші події життя, які психіатри позначають як психічні травми.
Період навчання значно впливає на формування особистості, тому проблема психічного здоров’я здобувачів освіти дуже актуальна. Проблема стресу складна і багатогранна. Стрес у навчальному процесі необхідно регулювати.
Стресу можна уникнути. Більшість здійснюють одну й ту ж помилку– починають робочий день з другорядних справ, розмінюючись на дрібниці. Експерти ж радять насамперед приділяти увагу тим завданням, які мають першорядне значення для кінцевого результату.
Основне правило: «Потрібно правильно розставити пріоритети». Щодня ви вирішуєте, що потрібно зробити передусім, щоб досягти своєї мети.
Якщо ми не можемо розв’язати проблему або робимо це не так, як хотілося б, виникає розпач. Намагаючись перебороти його, ми нерідко робимо помилки. Дуже розповсюджена помилка полягає в тому, що ми докладаємо занадто багато зусиль для вирішення незначної проблеми й у результаті викликаємо мимовільне збільшення емоційної напруги. Друга часта помилка – зосередження на відсутність успіху, острах помилки. Та плідним є запам’ятовування своїх досягнень, а не невдач .
Основними причинами появи стресу у є великі навчальні навантаження, які з’являються з-за великої кількості завдань з різних навчальних дисциплін. Все це призводить до поспіху і постійної нестачі часу. Найчастіше учні відновлюють сили міцним сном і спілкуванням з друзями та близькими людьми. Стрес – це невід’ємна частина повсякденного життя кожного учня. Реакція на стрес, як і початок трудового дня, режим харчування, рухова активність, якість відпочинку і сну, взаємини з оточуючими, є складовими частинами способу життя.
НА ДОПОМОГУ ПЕДАГОГАМ:
ПРОТИДІЯ СТРЕСУ
Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть своє ставлення до них.
Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров’ї, освіті, діяльності, сім’ї, позитивному мисленні.
Навчіться розслаблятися тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби зі стресом.
Зробіть паузу: у спілкуванні порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі «перерви» потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.
Слід примусити стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головне уміння: перетворити негативні події у позитивні.
Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Позитивне мислення – це головний людський інструмент забезпечення здоров’я і благополуччя.
Соціально-психологічний тренінг з учнями 5-Б класу “Вміння володіти емоціями під час війни”
Заняття з елементами тренінгу з учнями ВПО “Школа – твій дім”
10 березня 2023 року на базі нашої школи відбувся практикум для педагогів ЗОШ #37 та #38, проведений спеціалістами Чернівецького міського інклюзивно-ресурсного центру#2. Обговорення стосувалося адаптації та модифікації навчального процесу для дітей з особливими освітніми потребами.
13 лютого 2023 року відбулося розширене засідання Ради школи. Соціальна- психологічна служба підготувала для голів бтьківського комітету алгоритм дії подолання стресових ситуацій.
22 березня 2023 було проведено тренінг “Вчитель/вчителька НУШ: партнер, мотиватор, інноватор” методистом початкової школи Марією Петрівною Палійчук. Кожен з учасників мав можливість на собі випробувати цікаві вправи.
29 березня разом з учнями ЧЕРНІВЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №37 мали чудову нагоду долучитися до благодійного ярмарку-фестивалю на підтримку ЗСУ, де були задіяні діти- сироти та діти позбавленні б\п