Методичне об’єднання вчителів
іноземних мов та світової літератури
Керівник: Сірман Галина Самсонівна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель», педагогічний стаж- 19 років
Якісний склад
«спеціаліст вищої категорії» – 4,
«спеціаліст першої категорії» – 1,
«спеціаліст» – 1.
Педагогічне звання «старший учитель» – 2, «учитель – методист» – 1.
Проблема, над якою працює:
«Формування в учнів комунікативних, соціокультурних та лінгвокраєзнавчихкомпетенцій на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання»
_____________________________
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів іноземних мов
та зарубіжної літератури Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37 за 2017-2018 н. р.
Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами таобробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мовтрадиційно великий, бо перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіємовами, володіє світом.Загалом людина, яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, володіє кращимиздібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.
Глобалізація суспільства, потреба особистості в швидкій адаптації до умов полікультурного світу, який весь час змінюється, посилює інтерес до мовної освіти, як важливого інструменту життєдіяльності людини в полікультурній і мультилінгвальній спільноті людей. Мовна освіта є важливим засобом, котрий формує свідомість особистості та її здатність бути соціально мобільною в суспільстві, сприяє веденню діалогу культур у світі, що глобалізується навколо розв’язання різноманітних проблем. Нові освітні реалії передбачають формування філософії сучасного європейця – «навчання упродовж життя», яка дає усвідомлення необхідності самоосвітньої діяльності особистості та його готовності опановувати нові знання.
Враховуючи це головним завданням вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури є навчити дитину почувати себе комфортно, самостійно й успішно вирішувати як щоденні прості завдання, так і складні. Тобто потрібно, щоб вона стала життєво компетентною, життєстійкою, життєздатною, щоб могла використовувати мову та літературу як інструмент спілкування.
3 метою виконання цього завдання була спланована та проводилась робота методичного об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури у2017-2018 н.р.
Основними підходами до навчання іноземних мов та зарубіжної літератури є:
– Особистісно-орієнтований;
– Діяльнісний;
– Комунікативно-когнітивний;
– Компетентнісний.
У центрі уваги вищезазначених підходів є особистість дитини, врахування її особливостей, можливостей та здібностей. Вони реалізуються на основі диференціації та індивідуалізації навчання, використання нових інформаційно – комунікаційних технологій, навчання успівробітництві та методом створення проектних робіт.
Враховуючи сучасні вимоги робота методичного об’єднання у 2017-2018 н.р.була спланована за такою тематикою: аналіз роботи методичного об’єднання за 2016/2017 н.р. та його пріоритети.
Вдосконалюючи форми та методи роботи з талановитою та обдарованою учнівською молоддю, вчителі іноземних мов та зарубіжної літератури підготували команди учнів до участі у ІІ-му етапі Всеукраїнських предметних олімпіад.
З метою активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів вчителі методичного об’єднання взяли участь у таких заходах:
Міським управлінням освіти був оголошений конкурс серед учнів 10-11 класів «HowEnglishrevealsmypersonality». Іван Яловега учень 11-го класу взяв участь у змаганні з відеороликом-інтерв’ю.
Для забезпечення належного виконання Указу Президента України від 11.01.2017 року №1/2017 «Про оголошення 2017 року Роком Японії в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.09.2017 № 08. 02/05.09 та листа ІППОЧО №2/4 – 660 від 12.09.2017 в школі був запланований та проведений тиждень зарубіжної літератури,спрямований на відзначення Року Японії в Україні.Тиждень проходив під вмілим керівництвом вчителя зарубіжної літератури Крайнічук Л.В. Для учнів 5 – 7 класів проведено захід «Японія – країна вранішнього сонця». Учні розповідали про традиції японського народу, брали участь у постановках, декламували хоку, переглянули цікавий відеоролик про Японію, інсценували японську народну казку «Момотаро», дізналися про трагічну історію дівчинки Садако Сасаки, вивчили декілька японських слів.
У 7 – Б класі вчитель Крайнічук Л. В. провела відкритий урок за темою «Р. Акутагава – майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість у притчі «Павутинка». Філософський зміст твору». На уроці були використані різні методи та форми роботи. Учні 5-х класів намалювали ілюстрації до японської народної казки «Момотаро», учні 6 – х класів – малюнки за віршами Мацуо Басьо. Вчитель Лучик О. Б. та вч. праці організували виставку виробів учнів 6 – 10 кл. з аркушів паперу – орігамі.Шкільний бібліотекар Макуха Т. Ф. підготувала виставку художньої і науково – пізнавальної літератури за темою «Країна сонячного сходу».Тиждень був цікавим, пізнавальним. Заходи, проведені протягом тижня зарубіжної літератур, сприяють підвищенню інтересу учнів до вивчення предмета, виховують повагу до національних літератур та культур, традицій народів світу, навчають висловлювати та відстоювати власну думку, формують естетичний смак.
Під час цьогорічного свята «Посвята у п’ятикласники» батьки та гості були запрошені на перегляд уроку англійської та німецької мов. Разом з вчителями учні підготували постановку сценки з відомого мультфільму «Незнайко». П’ятикласники показали, що навчання може бути веселим та цікавим. Під час цього учні виконували римівки, пісні та жартували англійською та німецькою мовами.
В рамках заходів, які проводять вчителі, що атестуються у 2018 році, вчитель англійської мови Сірман Г. С. провела відкритий урок у 10-А класі на тему «Система освіти». Під час уроку учні змогли порівняти організацію освітнього процесу у різних країнах. Серед них: Велика Британія, США, Японія та Україна. Вчителем використовувались різні форми та методи роботи, які дозволили провести сучасний та актуальний урок. Учні об’єдналися у групи, які знайомили своїх колег з організацією системи освіти у відповідних країнах. Від кожної групи виступав один з учасників з презентацією освітньої системи країни. З метою поглиблення знань з теми учні виконували різні види завдань. Особливу увагу було привернуто до освітніх процесів у Японії, адже 2017 рік оголошено роком Японії в Україні. Протягом уроку учні змогли самостійно оцінювати свою роботу за допомогою карток самооцінювання.
Вчитель початкової школи Косован В. І. провела ряд відкритих уроків. Серед них: урок англійської мови в 2 – A класі 27.11.2017 р. « Мій одяг!» та урок англійської мови в 3 – A класі 07.12.2017 р. « Опис зовнішності!».
69 учнів 5-11 класів взяли участь у щорічному конкурсі «Sunflower» – 2017 з зарубіжної літератури.
5 грудня учні 3, 4, 8, 10 класів виконували завдання конкурсу «Гринвіч» – 2017. Вчителями німецької мови була організована участь учнів 5-9 класів у конкурсі «Орлятко». Результати будуть оголошені у травні.
Така робота з учнями вимагає від учителя постійного навчання та підвищення педагогічної майстерності. Саме тому вчителі іноземних мов брали участь у вебінарах організованих “MacmillanEducation” та Інститутом післядипломної освіти (вчителі отримали відповідні сертифікати).
28 жовтня вчитель англійської мови Сірман Г. С. взяла участь у TEDконференції, яка вперше проводилась в Чернівцях на тему «Освіта 21 століття. Освітні інновації в Україні»
Вчителька німецької мови Караєва Н. Х. взяла участь у міському етапі конкурсу “Учитель року” у номінації “Німецька мова”, де здобула 2 місце.
В І семестрі цього навчального року вчитель зарубіжної літератури Купріянова Т. Г. підвищувала свою майстерність шляхом фахової перепідготовки (06.11.2017р. – 17.11.2017р.)
Вчителі іноземних мов та зарубіжної літератури проводили консультації для обдарованих дітей та учнів, які мають труднощі у навчанні. Результати начальних досягнень з предметів наводяться у додаткових матеріалах.
Загалом у І семестрі 2017/2018 н.р. методичне об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури продемонструвало злагодженість у своїй роботі та чітке виконання передбачених завдань.
Науково-методичні проблеми, над якими працюють учителі
№ з/п |
Прізвище, ім’я по батькові вчителя |
Предмет, який викладає |
Проблема над якою працює |
1 |
Сірман Галина Самсовнівна |
Англійська мова |
Реалізація комунікативного підходу до розвитку умінь та навичок |
2 |
Гавалешко Наталія Миколаївна |
Англійська мова |
Розвиток навичок спілкування, організація парної роботи на уроках англійської мови |
3 |
Чеснокова Олена Миколаївна |
Англійська мова |
Інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови |
4 |
Мороз Валентина Іванівна |
Англійська мова |
Розвиток комунікативно-ігрової діяльності на уроках англійської мови в початковій школі |
5 |
Крайнічук Лариса Володимирівна |
Світова література |
Особистісно-орієнтоване навчання на уроках світової літератури. |
6 |
Купріянова Тетяна Георгіївна |
Світова література |
Виховання творчої, високодуховної особистості на уроках світової літератури. |
7 |
Караєва Наталія Юріївна |
Німецька мова |
Використання ігрових елементів на уроках німецької мови |