Методичне об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу
Керівник: Олянич Олена Миколаївна, вчитель географії та економіки, учитель-методист, педагогічний стаж- 23 роки
У 2017/2018 н. р. методичне об’єднання вчителів предметів природничо-математичного циклу працювало над науково-методичною проблемою: «Пошук та використання ефективних технологій навчання, як засобу формування ключових компетентностей учнів». Метою діяльності нашого осередку було залучення педагогів до інноваційної, пошукової діяльності, розвиток творчої ініціативи, виявлення й поширення найбільш ефективних форм та методів роботи; допомога вчителям у розвитку та підвищенні професійної компетентності.
Для реалізації цієї мети здійснювалася систематична різноманітна методична робота на рівні школи та активне залучення педагогів до заходів міських, обласних та всеукраїнських рівнів.
Всього до складу МО входять 11 педагогів, один з яких – молодий спеціаліст: Шинкура О.М. (вч. математики та інформатики), з якою проводилася окрема цілеспрямована методична робота, в першу чергу вчителем-наставником Головатюк З.С.. Щодо категорійного складу, то з 11 педагогів – лише один спеціаліст, двоє – спеціалісти І-ої, решта – вищої категорії. За винятком молодого спеціаліста Шинкури О.М., стаж роботи всіх членів МО – не менше 10-ти років.
Учителі методичного об’єднання неухильно виконують Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів. Членами методичного об’єднання були опрацьовані вимоги нормативно –правових документів МОН України, ОІППО та управління освіти Чернівецької міської ради щодо викладання предметів у 2017/2018 навчальному році. В практичній діяльності постійно використовується компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, продуктивні технології, інтерактивні техніки, спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності та якості освіти.
Для реалізації напрямків, викладених вище, протягом І семестру 2016-2017 навчального року було проведено 3 засідання МО природничо-математичного циклу, на яких обговорювалися актуальні питання педагогічної практики.
Так, продуктивно, у активній дискусії проходило перше засідання методичного об’єднання. На ньому члени МО не лише проаналізували роботу методичного осередку за минулий навчальний рік та окреслили коло завдань на наступний, але й пильну увагу приділили питанню підготовки учнів до ЗНО. «Виконувати програм у чи готувати до ЗНО?» – така була основна тема обговорення на першому засіданні методичного об’єднання . Було вирішено, що питанню підготовки до ЗНО протягом року приділяти посилену увагу.
Кожен вчитель працював над обраною власною підтемою проблемної теми, розуміючи, що основна мета освіти – всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору .
Була організована системна підготовки учнів до І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін. На підставі протоколів засідання журі по перевірці робіт ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін у 2017 належної результативності у роботі з обдарованими учнями досягли вчителі біології Юрковська В.М. (ІІ місце, Мардар Анастасія, 10 клас) та Андрійчук О.Т. (8 клас, уч. Олійник Інна та 9кл. – Голяр Анастасія).
Вчителі МО взяли активну участь у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, а саме : у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус – 2017 – осінь» – 35 чол.(вч. Андрійчук О.Т.), у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерного мислення «Бебрас» – 2016 – 70 осіб, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» – 37 осіб.
Під керівництвом вч. Олянич О.М. учні взяли участь у інтелектуальних змаганнях «ІV- ті Буковинські економічні старти» та в «Дні аналітика та менеджера», які відбулися 2 грудня на базі економічного факультету ЧНУ.
Активно проходить робота в рамках атестації педагогів. На належному науково-методичному рівні проходять відкриті уроки та позакласні заходи вчителів, які атестуються: Юрковської В.М., Брилякової О.В., Приутеску Л.Б., Олянич О.М.
Так, 22 листопада, вчителем хімії Бриляковою О.В проведено відкритий урок у 10-А класі з теми «Карбонатна кислота та карбонати», а 23 листопада 2017 року – турнір знавців Періодичної системи між учнями 8 класів.
11 грудня 2017 року в 10-Б класі (економічного профілю навчання) вчителем Олянич Оленою Миколаївною було проведено відкритий інтегрований урок з географії та економіки на тему «Світове господарство. Міжнародний географічний поділ праці. Причини розвитку економічних зв’язків: особливості й порівняльні переваги».
20 грудня вчитель біології Юрковська В. М. провела відкритий урок у з предмету у 7-А класі, який також відзначився продуктивністю, різноманітністю форм та методів роботи.
У рамках предметного тижня позакласні заходи провели вчителі, що атестуються Олянич О.М. та Приутеску Л.Б. А проходив він у відповідності до річного плану роботи Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів№37 у період із 20 по 24 листопада 2017 року і мав назву Тиждень математики, інформатики та фінансової грамотності. Заздалегідь був складений план заходів щодо проведення тижня, погоджений на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичних дисциплін та затверджений директором школи Оробець Л.І.
Предметний тиждень мав за мету підвищення інтересу школярів до знань з предмету, стимулювання самоосвітньої, комунікативної, творчої компетенції учнів, розширення їх кругозору, поглиблення знань, розвиток через гру цікавості до математики, інформатики, фінансової грамотності, виховання чесності, доброзичливості під час проведення змагань, турнірів, ігрових боїв та проходив з 20 по 24 листопада 2017 року. Програма тижня була насиченою та різноманітною (рубрика тижні).
Поєднання у одному предметному тижні таких дисциплін як математика, інформатика та фінансова грамотність були не випадковими. Метою цього було показати як у процесі вивчення математики та інформатики за допомогою вдало підібраних задач та використання спеціальних форм навчання можна сприяти формуванню фінансової грамотності учнів, яка є однією із ключових компетентностей сучасності. Завдання вчителя зробити так, щоб необхідні суспільству освітні цінності, зокрема і фінансова грамотність, стали надбанням кожного учня. Необхідність розширення системи задач курсу математики за рахунок задач фінансового змісту усвідомлюють вчителі школи й широко використовують такі завдання у своїй педагогічній практиці, що й продемонстрували на своїх відкритих уроках та заходах.
Активно здійснюється проектна діяльність різних рівнів. Під керівництвом вчителів вчителів Андрійчук С.С. та Олянич О.М. у жовтні-листопаді 2017 року учні школи активно включилися в тривалий конкурс проектних ідей: «Енергозбереження: Усе починається з ідеї». Учні Любчинська А., Перепелюк А., Руленко А., Яловега І. стали учасниками міського етапу, гідно презентували свою ідею.
В грудні 2017 року учні 10-Б класу включилися у конкурс вернісаж учнівських бізнес-ідей «Стартап юніор-2» з власною підприємливою ідеєю «”Good game Club”», перший етап якої завершується 5 січня.
Впродовж І семестру 2017-2018 н. р. вчителі відвідували міські, обласні семінари, конференції, брали участь у дискусіях та обговореннях нагальних педагогічних проблем згідно з перспективним планом. У даних заходах були не лише слухачами, але й ділилися досвідом.
Кваснюк О.М. протягом І семестру відвідувала заняття школи молодого вчителя математики: 15 грудня 2017 року на базі Чернівецької ЗОШ №31, 13 грудня 2017 року – на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №14, 21 листопада 2017 року – на базі Чернівецького багатопрофільного ліцею №4, 25 жовтня 2017 року – на базі Чернівецького військово-спортивного ліцею-інтернату та 20 жовтня 2017 року – на базі Чернівецького ліцею №1.
Були також проведені цікаві екскурсії, наприклад, з учнями 5-тикласникласниками в «Приватбанк»(вч. Андрійчук О.Т.), змагання на міському та обласному рівні з пішохідного туризму (вч. Кіндрат О.Р.) та інші заходи.
Проаналізувавши роботу методоб’єднання, визначаємо такі проблеми:
- недостатній рівень сучасного науково-методичного забезпечення з математики; фізики, хімії, біології, географії, інформатики;
- на низькому рівні робота щодо висвітлення методичних напрацювань педагогічних працівників школи у фаховій літературі;
- недостатня результативність участі в міському етапі предметних учнівських олімпіад.
Підсумки роботи дозволяють визнати роботу методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу задовільною.
__________________________
Науково-методичні проблеми, над якими працюють учителі
№ |
ПІБ |
Тема науково-методичної роботи |
1 |
Андрійчук О.Б. |
Індивідуалізація та диференціація навчання-засіб реалізаціїї діяльнісного підходу до навчання математики |
2 |
Андрійчук С.С. |
Міжпредметні зв’язки фізики, математики та інформатики |
3 |
Андрійчук О.Т. |
Використання інтерактивних методів навчання на уроках біології |
4 |
Брилякова О.В. |
Шляхи підвищення зацікавленості учнів хімією. Об’єктивне оцінювання знань школярів |
5 |
Головатюк З.С |
Виховання ініціативи і самостійності учнів, як засіб досягнення обов’язкового рівня математичної підготовки |
6 |
Зіньзюк М.В. |
Поєднання колективних, групових та індивідуальних форм навчання |
7 |
Качуровська Л.М |
Формування ключових компетентностей на уроках математики |
8 |
Кіндрат О.Р. |
Підвищення інтересу до вивчення географії за допомогою сучасних методів позакласної роботи |
9 |
Олянич О.М. |
Розвиток навичок раціональної економічної поведінки учнів як невід’ємної складової освіти громадянина на шляху до особистого й загальнодержавного добробуту |
10 |
Юрковська В.М. |
Використання інноваційних технологій на уроках біології у розвитку творчих здібностей учнів |