Існують науки і застосування наук, пов’язані між собою, як плід і дерево, яке його породило
Л. Пастер
У відповідності до річного плану роботи Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів№37 у період із 20 по 24 листопада 2017 року був проведений тиждень математики, інформатики та фінансової грамотності. Заздалегідь був складений план заходів щодо проведення тижня, погоджений на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичних дисциплін та затверджений директором школи Оробець Л.І.
Предметний тиждень мав за мету підвищення інтересу школярів до знань з предмету, стимулювання самоосвітньої, комунікативної, творчої компетенції учнів, розширення їх кругозору, поглиблення знань, розвиток через гру цікавості до математики, інформатики, фінансової грамотності, виховання чесності, доброзичливості під час проведення змагань, турнірів, ігрових боїв.
Програма тижня була насиченою та різноманітною.
Традиційно тиждень розпочався з конкурсу стіннівок. Його переможцями стали:
І місце – математична газета «Математичне чаклунство»(Лучик Д. 9-Б кл.)
ІІ місце -математична газета «Видатні жінки математики» (Шенделар В. 9-Б кл.)
В рамках тижня вчитель математики Головатюк З.С. провела в 5-А класі відкритий урок на тему «Сполучна властивість множення» з використанням ІКТ.
На уроці учні не тільки засвоїли сполучну властивість, але й застосували її для спрощення обчислень і виразів.
З метою прищеплення учням інтересу до геометрії, розвитку творчої фантазії, виховання естетичного сприймання навколишнього світу, розвитку творчих здібностей дітей та бажання примножувати свої знання Головатюк З.С. також провела для учнів 8-9 класів позакласний захід «Геометрія в японському мистецтві оригамі». Захід дав можливість краще і глибше пізнати математику, знайти для себе щось нове і несподіване.
22 листопада учні 7-А класу та вчитель математики Качуровська Л.М. запросили на відкритий урок з алгебри на тему «Формули скороченого множення. Різниця квадратів». Діти долали нову вершину з вивчення формул скороченого множення і оцінювали свої знання самостійно за допомогою картки, показали свої вміння оперувати формулами до спрощення як буквенних, так і числових виразів, поділилися своїми вміннями показати їх геометрично. Вчитель впродовж уроку використовувала інтерактивні вправи «Постав у відповідність », «Шифрувальник», «Встав пропущене», «Не спіткнись» та різні форми роботи: учень в ролі вчителя, робота в шести групах, фронтальна та індивідуальна робота.
Вчитель математики та інформатики Шинкура О.М. провела інтелектуальну гру «Найрозумніший» у 8-А класі. Метою заходу було перевірити рівень засвоєння учнями основних понять математики, виявити вміння учнів застосовувати знання на практиці ; розвивати інтерес до математики, кмітливість, логічне мислення; формувати навички міжособистісних стосунків. Під час гри учні були активними. Переможцем став Шпаковський Олександр.
В рамках проведення тижня математики 23 листопада вчитель математики Приутеску О.Б. провела гру аналогічну до телевізійної гри –шоу «Хто зверху?». У ній брали участь дві команди : хлопців та дівчат. Відповідь на питання: «Хто розумніший –хлопці чи дівчата?» намагались знайти учні 6-А та 6-Б класів. Команди хлопців та дівчат змагалися у різноманітних конкурсах, демонструючи кмітливість, творчість, знання математики, вміння бути єдиною командою, діяти згуртовано. Захід дав можливість краще і глибше пізнати математику, знайти для себе щось нове та несподіване.
В п’ятницю був проведений «Турнір юних інформатиків» між учнями 5-А та 5-Б класів. Метою турніру було розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність в учнів, критичне мислення; повторити та закріпити основний програмний матеріал; виховувати повагу до однокласників, вміння достойно вести суперечку, стійкість і бажання перемоги, вміння працювати в команді. Турнір оцінювало журі членами якого були Качуровська Л.М., Батринчук М.П.,Карапка О.В., а також на святі були присутні класні керівники 5-х класів. Учням було цікаво та пізнівально. На турнірі вони розгадували кросворди та ребуси, що пов’язані з інформатикою, а також відповідали на різні запитання. В кінці турніру журі визначило переможця, яким стала команда 5-А класу.
Поєднання у одному предметному тижні таких дисциплін як математика, інформатика та фінансова грамотність були не випадковими. Метою цього було показати як у процесі вивчення математики та інформатики за допомогою вдало підібраних задач та використання спеціальних форм навчання можна сприяти формуванню фінансової грамотності учнів, яка є однією із ключових компетентностей сучасності. Завдання вчителя зробити так, щоб необхідні суспільству освітні цінності, зокрема і фінансова грамотність, стали надбанням кожного учня.Необхідність розширення системи задач курсу математики за рахунок задач фінансового змісту усвідомлюють вчителі школи й широко використовують такі завдання у своїй педагогічній практиці, що й продемонстрували на своїх відкритих уроках та заходах.
Завершувався тиждень 24 листопада, у так звану BlackFriday (чорну п’ятницю), коли у світі, в тому числі й в Україні, відзначають день масових розпродажів. Саме в цей день вчитель еконономіки та фінансової грамотності Олянич О.М. оранізувала та провела для учнів 7-х класів позакласний захід “Рекламна пауза”. Учні поглибили свої знання про рекламу, познайомилися з історією виникнення, її видами та з’ясували як не потрапити на гачок рекламнихманіпуляцій. Цікавівідео та презентації, інсценівки, жартівливий аукціон, нагородження членів ШКП адміністрацією школи, солодкі бонуси – все це було приємним завершенням навчального тижня. Учні 11 та 10-Б класу, якінавчаються за економічним профілем, гарно потрудилися, щоб зробити для своїх юних друзів змістовне свято. Інформацію про даний захід вчитель розмістила в блозі ШКП «ПіК»(http://cvzosh37.blogspot.com/)
В рамках тижня були проведенні й інші заходи: вікторина з фінансової грамотності для старшокласників (11 та 10-б клас), перегляд відеоуроку «Основи фінансової безпеки. Закони грошей.» (8 -Б клас). Усі заходи мали на меті підвищення фінансової обізнаності, яка є неодмінним атрибутом сучасної успішної людини,що дає змогу управляти своїми власними і сімейними фінансами, розбиратися на ринку фінансових послуг тощо.