Тиждень в школі

 

Звіт про проведення

тижня природничих наук

в Чернівецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 37

З метою формування природничої компетентності учнів, вироблення вмінь   застосовувати здобуті знання на практиці, підтримки талановитих дітей, активізації позакласної роботи та творчої діяльності вчителів з 10 по 13 квітня 2018 року було проведено Тиждень природничих наук.

Методичними завданнями тижня були: активізація методичної роботи, розвиток творчого підходу до навчання та виховання учнів, підвищення професійної майстерності та компетентності педагогів, створення атмосфери успіху, яка сприяє творчому розвитку особистості учня, обмін педагогічним досвідом.

Заходи тижня природничих наук були сплановані, розроблені  та обговорені на засіданні ШМО з метою повного висвітлення всіх предметів природничого циклу. Робота тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли  інтелектуальному та творчому розвитку учнів.

Розпочався Тиждень оголошенням плану заходів на загальношкільній лінійці, а також виставкою-конкурсом стіннівок на природничу тематику в секціях: 5кл. – «Природознавство»; 6кл. – «Географія»; 7кл. – «Хімія»; 8кл. – «Біологія»; 9кл. – «Екологія»; 10кл. – «Фізика»; 11кл. – «Астрономія». Тематичні плакати були наповнені цікавими фактами та відомостями з природничих наук: інформацією про фізичні винаходи, географічні відкриття, життя тварин,  історію розвитку хімії, стан  довкілля  та таємниці Всесвіту.

Ключовим заходом Тижня природничих наук став квест “Світ навколо тебе”, який було проведено у середу, 11квітня. Метою проведення даного інтелектуального змагання було не лише поглиблення інтересу до вивчення фізики, біології, хімії,  астрономії та географії, але й згуртування здібних та обдарованих школярів нашої школи,  встановлення зв’язків між різними віковими групами, демонстрація переваг використання спільної роботи.

Команди були сформовані зі школярів 6 – 10-х класів. Їх капітанами стали учні 10-Б класу, а учні 10-А виконували роль інструкторів на навчальних пунктах. Юна інтелектуальна еліта школи вразила своїми талантами, вмінням діяти дружно й організовано, виконувати практичні завдання в умовах обмеженого часу. Тому й  зуміла переконати дорослих  – країна в майбутньому буде мати гарних  спеціалістів з природничих наук.

Першою станцією квесту була “Фізика”. Вчитель фізики Андрійчук С.С., яка, до речі, запропонувала проведення заходу в такому форматі, підготувала для учасників виконання завдань на веб-ресурсі у режимі он-лайн. Учні з цікавістю перевірили свої знання щодо фізичних приладів, вчених-фізиків, класифікації речовин, явищ, тіл та знання умовних позначень на електричних схемах.

На станції “ Біологія ” пропонувалися такі завдання: класифікувати плоди і насіння (за ознакою: сухі чи соковиті), визначити рослини за насінням, впізнавати тварини (мікропрепарати) під мікроскопом (інфузорії  та дафнії), досліджували вплив перекису водню(ферментів) на сиру і варену картоплю. Цікавими були й додаткові питання з біології на ерудицію, які мали загальну назву «Дешифратор».

Станція  “Астрологія”, де інструкторами були учні 10 – А класу: Магас Сергій та Рогожа Дмитро, перенесла учасників Квесту за межі планети та заманила таємницями Всесвіту. Сонячна система, галактики, сузір’я, супутники – були об’єктами цікавих завдань та запитань.  Ця станція відкрила нових “зірочок” школи – команда Анастасії Мардар визнана кращою у цій номінації.

На станції “Хімія ” пропонувалися завдання на знання хімічних речовин, на швидкість складання приладу для нагрівання речовини. Сподобалось учням також теоретичне завдання, де треба було назвати найдивовижнішу речовину на планеті та вказати не менше 7 її властивостей. Кращими знавцями хімії було визнано команду Велущака Олександра.

Станція “Географія” зустріла учасників квесту трьома навчальними пунктами: “Геологія”, “Топографія”, “Орієнтування”. Вчитель Кіндрат О.Р з інструкторами – досвідченими туристами Сизоненком Ростиславом та Кавецькою Аліною, підготували для учасників змагань цікаві завдання.   Знання топографічних знаків, мінералів, вміння визначати азимути дуже знадобилися учасникам на цьому етапі змагань. Команда учнів під керівництвом Щура Ореста була визнана кращою не лише на даному навчальному пункті, але й за складною системою оцінювання у загальному підсумку Квесту.

У п’ятницю на підсумковій лінійці тижня усі 25 учасників змагань та 11 учнів-інструкторів були нагороджені дипломами, подяками та цікавими тематичними призами. Особливо було відзначено капітана  Гоменко Микиту за вміння організувати командну роботу, наполегливість та вміння цінувати зусилля кожного учасника.

(фото   )

 

В організації багатьох заходів в Тижні природничих наук слід відзначити роботу вчителя фізики та природознавства Андрійчук С.С. Так, у Всесвітній день авіації і космонавтики-12 квітня, який в Україні  має назву “День працівників ракетно-космічної галузі України” вчитель зі своїми вихованцями побувала з екскурсією у Чернівецькому музеї авіації та космонавтики.

Фото 14(1-6)

Також Світлана Самсонівна провела відкритий урок у 8-му класі  на тему: Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями.

Відкритий захід 16 04. 2018 року у 6-А класі провела вчитель біології Юрковська В.М. Тема – «Рослини – символи України». Метою заходу було ознайомлення  учнів  з рослинами- символами України», розширення уявлення про красу   і багатство рослинного світу, виховання любові та бережливого ставлення до природи рідного  краю,  його традицій та  спадщини предків.  Захід пройшов на належному організаційному рівні, був пізнавальним та корисним учням.

(фото 13,12)

22 квітня – Всесвітній день Землі, свято єднання народів планети у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих щедрот і природних ресурсів, якими наділила нас природа.

Учениці 6-А класу, під керівництвом вчителя біології Боднарюк Оксани Тарасівни, провели інформаційну хвилинку, під час якої учні дізнались цікаву історію походження цього свята та  закликали всіх небайдужих власними вчинками допомогти навколишній природі.

(фото 3,10)

В рамках тижня природничих наук учні 8-А та 8-Б класів, також під керівництвом вчителя біології Боднарюк Оксани Тарасівни, відвідали зоологічний музей ім. Ю.Федьковича.

(фото 1,2)

Школярі познайомилися з надзвичайно цікавою колекцією тварин, зібрану з усіх куточків світу, та найбільше захоплення у дітей викликав справжній скелет синього кита, яких в Україні налічується всього 3. Діти отримали масу позитивних емоцій та закріпили теоретичний матеріал із зоології. Оксана Тарасівна згодом також організувала цікаву екскурсію до Ботанічного саду ЧНУ.

Нетрадиційність форм проведення позакласних заходів під час тижня природничих наук, добровільна участь у ньому, відсутність жорстких обмежень у часі дають змогу педагогам та учням досягти вагоміших результатів, ніж на звичайному уроці. Адже масовим заходам властиві піднесеність, урочистість, яскравість. Вони залишають значний слід у свідомості й почуттях дітей, відтак мають велику навчально-пізнавальну та виховну цінність.  Окрім того, підготовка та участь у позакласній роботі  дала змогу школярам продемонструвати  практичні навички з природничих дисциплін. За підсумками тижня було виявлено певне коло інтересів учнів для планування і проведення заходів у наступному навчальному році.

Проведені заходи активізували пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, біології, хімії, екології, фізики; сприяли прояву ініціативи й самостійності; розкриттю індивідуальних здібностей дітей та їх талантів.

Слід зазначити, що переважна більшість заходів, які були заплановані в рамках Тижня, проведені, однак вносились певні корективи щодо дат їх проведення, враховуючи об’єктивні причини.

Тиждень природничих наук закінчився, але продовжуватиметься праця вчителів, які пробуджують творчість і пізнання, підтримують інтерес та бажання вчитися.